21 Eylül 2015 Pazartesi

MİN ORKİZESE VRE PSEFTRA (YEMİN ETME YALANCI KADIN)

Dimitris Semsis – Y. Petropuleas
Roza Eskenazi (vokal, zil), Dimitris Semsis (keman), Agapios Tombulis  (ud)
Haralambos Savaidis (kanun)
Atina, 1936

-                                Ya su Tombuli mu!

Min orkizese vre pseftra ke min erhese ke kles (2)
Aaaa aaa aa tetius orkus ke se allon s’akusa prohthes na les (2)

Ke ta matia su akoma san mu rihnun mia matia (2)
Aaaa aaa aaa fenondde apo to hroma pos yemata ine pseftria (2)

-                                Oh opa opa!
-                                Na mu zisis mana mu oh oh oh!
-                                Vay vay vay!
-                                Ya su Salonikie mu!
-                                Yallah yallah yallah…!


Dönemin en önemli sazendelerinden oluşan keman, kanun, ud ve zil eşliğinde yapılmış bu taş plak kaydı, Roza’nın muhteşem yorumu ile İzmir ekolünden önemli bir örnek teşkil etmektedir.


1 yorum:

  1. Empirotechnes isimli muzik cd'sinde raatladigim harika bir sarki.

    YanıtlaSil